O nas
Przedszkole stanowi część Osiedla im. Władysława Jagiełły. Zamknięte jest w trójkącie ulic: Zgierskiej, Łagiewnickiej i Julianowskiej. Pierwszy rocznik przedszkolaków przekroczył nasze progi w 1975 roku. Dwukondygnacyjny budynek otacza ogród, który zapewnia dzieciom wspaniałe miejsce do zabawy przez cały rok i pozwala im spędzać popołudnia wspólnie z najbliższymi na imprezach przedszkolnych.
Kolorowe sale zabaw są przystosowane do potrzeb każdego dziecka. Nie brakuje w nich interesujących zabawek ani pomocy dydaktycznych. Do dyspozycji przedszkolaków jest sala do zabaw ruchowych, wyposażona w tradycyjne drabinki, a także w trampolinę i nowoczesne ścianki wspinaczkowe dla dzieci.
Do zajęć dodatkowych przystosowano przytulną salę, w której równie dobrze czują się dzieci, bawiące się w małej grupie na zajęciach językowych, jak i maluchy, które wymagają indywidualnych zajęć ze specjalistami.
Dzieci uczestniczą w różnych zajęciach dodatkowych. Nasi podopieczni, począwszy jako pierwsi w Łodzi uczyli się trudnej japońskiej sztuki składania papieru- origami, a także byli pionierami gry na flażolecie wśród przedszkolaków.
Przedszkole ma profil teatralny i jest objęte honorowym patronatem przez teatr "Arlekin".
Aby jak najlepiej przygotować dzieci do podjęcia nauki w szkole korzystamy nie tylko z ogólnodostępnych programów edukacyjnych, ale przede wszystkim realizujemy program Edukacja przez ruch w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, stworzony przez nauczycielki przedszkola. Wszelkie wysiłki pracowników przedszkola zmierzają do:
- wspomagania rozwoju i wczesnej edukacji dzieci od trzeciego roku życia do rozpoczęcia nauki w szkole,
- zapewniania opieki, wychowania i uczenia się w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa, ukierunkowania rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno - kulturalnym i przyrodniczym,
- udzielania pomocy rodzinie w opiece nad dzieckiem i jego wychowaniu, a także w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej,
- współdziałania rodziców i nauczycieli, aby sprzyjać podnoszeniu kultury pedagogicznej i prawidłowemu realizowaniu funkcji wychowawczej przez rodzinę, która dzięki naturalnej więzi uczuciowej, najwcześniej kształtuje postawy dziecka, jego system wartości i przekonań, ambicje i dążenia oraz daje pierwsza wiedzę o życiu i świecie.